Weber Saint Gobain

Revolution i perfektion.

Koncept och lanseringskampanj av den nya färdigblandade fogmassan Webercolor Evolution Grout som inte funnits på marknaden tidigare. Den underlättar för plattsättare. Fokus i kampanjen låg på produktfördelarna. Givetvis med ett syfte att skapa större intresse och förstärka Weber som varumärke inom plattsättning genom att visa på deras innovationsförmåga. Och så klart att öka försäljningen.

Förutom att produkten är väldigt lättarbetad har den många andra fördelaktiga egenskaper, så som: Färgstabil – slut på flammiga fogar. Ingen kulörskillnad vid kompletteringsarbeten. Inte känslig för vatten (VVS). Inget spill – hela hinken kan användas och öppnad hink kan stängas och användas senare.

Vi utgick ifrån produktnamnet Webercolor Evolution och dess egenskaper där vi hittade konceptet ”Revolution i perfektion”. Som vi under lanseringsfasen tog ut i sociala medier, annonser, mässor och i grossistbutiker.

Kund: Weber Saint-Gobain
Målgrupp: Entreprenörer och distributörer.
Delar: Koncept, Lansering, Annonsering, Film, Sociala medier, Butik.

Rulla till toppen